Masker

I skolan arbetar vi med masker just nu, då vi har fått göra varsen mask från grunden. Vi började med att lägga lera på en gips mask där man formade masken så som man ville ha den. Efter det täckter man leran med silkespapper så att leran inte blir blöt, till slut täcker du silkespappret med "blött papper" och klister. Masken ska ligga och torka några dagarn innan man delar på leran och pappersmasken.
Efter det klippte jag ut ögonen, klippte till formen, målade, satte på paljetter m.m. I bild tre kan du se att den nästan är klar, ska bara klista på fjädrar och lite med detaljer. Men snart är jag färdig och då slänger jag upp en bild på slut resultatet.




Endel i klassen gjorde helmasker men jag valde att göra en halv mask så att man kankse kan få användning utav den någon gång plus att det är mycket finare att se på. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0